Garancia

Garancia feltételei – Sió Door Kaputechnika Kft.

 

A Sió Door Kaputechnika Kft. által forgalmazott termékekre a magyar jogszabályok alapján meghatározott jótállási és garanciális feltételek vonatkoznak. Célunk, hogy ügyfeleink minden esetben elégedettek legyenek, és tisztában legyenek a jogaikkal és kötelezettségeikkel a vásárlást követően is. Az alábbiakban részletesen ismertetjük a garancia érvényesítésének feltételeit, valamint a jótállási időkkel kapcsolatos tudnivalókat.

 

Új jótállási szabályok 2024. május 8-tól

 

A 2024. május 8-tól vásárolt termékekre a következő jótállási szabályok érvényesek:

• 10.000 – 250.000 Ft értékű termékek: minimum 2 év jótállási időt kell biztosítani.

• 250.000 Ft feletti termékek: minimum 3 év jótállási idő jár.

 

A jótállási idő kezdete az az időpont, amikor a vásárló a terméket átvette, vagy ha az üzembe helyezést a Sió Door Kaputechnika Kft. vagy megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés dátuma számít.

 

Mi az a jótállás és garancia?

A jótállás (közismert nevén garancia) a vállalkozás felelősségvállalása azért, hogy az eladott termék hibátlanul működjön a jótállási idő alatt. Ez azt jelenti, hogy ha a termék meghibásodik a jótállási időn belül, akkor az eladónak vagy a gyártónak bizonyítania kell, hogy a hiba nem volt jelen a vásárláskor.

• Kötelező jótállás: Ez a jogszabályon alapul, és minden olyan termékre vonatkozik, amelyet meghatározott értékhatár felett vásároltak meg.

• Önkéntes (kiterjesztett) jótállás: A gyártók vagy eladók által vállalt plusz garancia, amely túlmutat a jogszabály által előírt időtartamon.

 

A jótállás időtartama alatt a vásárlónak csak a hibát kell bizonyítania, míg az eladónak kell igazolnia, hogy a hiba a vásárlást követően keletkezett. Ez kedvezőbb helyzetet teremt, mint a kellékszavatosság, ahol az első 6 hónapot követően a vásárlót terheli a bizonyítás.

 

Jótállási idő meghosszabbítása

A jótállási idő meghosszabbodhat az alábbi esetekben:

1. Javítási idő miatt:

Ha a termék hibás és azt javításra vissza kell küldeni, a jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg a vásárló a terméket nem tudta használni.

2. Nem javítható termékek esetében:

Ha a jótállási időn belül a termék nem javítható, a vállalkozásnak 8 napon belül gondoskodnia kell a termék cseréjéről. Ha a csere nem lehetséges, akkor a vállalkozás köteles a vételárat visszatéríteni.

3. Hosszabb javítási idő:

Ha a javítási idő meghaladja a 15 napot, a vállalkozás köteles tájékoztatni a vásárlót a várható időtartamról.

 

Elektronikus jótállási jegy

A jótállási jegyet elektronikus formában (emailben vagy letölthető dokumentumként) biztosítjuk vásárlóink számára. Ez a megoldás környezetbarát, egyszerűen hozzáférhető, és a jótállási idő végéig letölthető formában elérhető.

 

Márkáink jótállási ideje

A Sió Door Kaputechnika Kft. által forgalmazott termékek jótállási ideje gyártónként eltérhet, az alábbiak szerint:

• CAME kapunyitó szettek:

Akár 5 év garancia, a gyártói előírások és a karbantartási feltételek teljesítésével.(Csak az álltalunk szerelt termékre!)

• DITEC kapunyitó szettek:

Akár 5 év garancia, a gyártói előírások és a karbantartási feltételek teljesítésével. (Csak az álltalunk szerelt termékre!)

• Motorline Professional rendszerek:

2év garancia, a termék típusától és a karbantartási feltételek teljesítésétől függően.

• EuroDoor szekcionált garázskapuk:

5-10 év jótállás, a kapu típusától és használatától függően.

 

A részletes garanciális feltételeket a termékhez mellékelt dokumentumok tartalmazzák.

 

Garancia érvényét kizáró tényezők

A jótállás és garancia az alábbi esetekben nem érvényesíthető:

• A termék szakszerűtlen telepítése, használata vagy javítása.

• A vásárló nem végeztette el az éves karbantartást (ha azt a gyártó előírta).

• A termék elemi károk (pl. villámcsapás, vízkár) miatt sérült.

• A terméket harmadik fél jogosulatlanul javította vagy szétszerelte.

• A vásárló figyelmen kívül hagyta a gyártó használati útmutatóját.

 

Karbantartás fontossága

A garanciális feltételek betartásának fontos része a rendszeres karbantartás, amely a biztonságos működést is garantálja.

• Lakossági rendszerek: évente egyszer szükséges karbantartani.

• Ipari rendszerek: félévente javasolt karbantartani.

 

A karbantartás elmulasztása a garancia érvénytelenségét vonhatja maga után.

 

Kapcsolat garanciális ügyintézéshez

Ha bármilyen probléma merülne fel a termékkel kapcsolatban, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az alábbi elérhetőségeken:

• Telefon: +36305855620

• Email: info@siodoor.hu , info@kaputech.hu

• Ügyfélszolgálati idő: Hétfőtől-Péntek  reggel 08:00-18:00 -ig.

 

Célunk, hogy Ön a lehető legelégedettebb legyen a Sió Door Kaputechnika Kft. termékeivel és szolgáltatásaival. Minden garanciális igényt gyorsan, hatékonyan kezelünk, hogy termékeink hosszú távon szolgálják Önt.