Garancia feltételei – Sió Door Kaputechnika Kft.
A Sió Door Kaputechnika Kft. által forgalmazott termékekre a magyar jogszabályok alapján meghatározott jótállási és garanciális feltételek vonatkoznak. Célunk, hogy ügyfeleink minden esetben elégedettek legyenek, és tisztában legyenek a jogaikkal és kötelezettségeikkel a vásárlást követően is. Az alábbiakban részletesen ismertetjük a garancia érvényesítésének feltételeit, valamint a jótállási időkkel kapcsolatos tudnivalókat.
Új jótállási szabályok 2024. május 8-tól
A 2024. május 8-tól vásárolt termékekre a következő jótállási szabályok érvényesek:
• 10.000 – 250.000 Ft értékű termékek: minimum 2 év jótállási időt kell biztosítani.
• 250.000 Ft feletti termékek: minimum 3 év jótállási idő jár.
A jótállási idő kezdete az az időpont, amikor a vásárló a terméket átvette, vagy ha az üzembe helyezést a Sió Door Kaputechnika Kft. vagy megbízottja végzi, akkor az üzembe helyezés dátuma számít.
Mi az a jótállás és garancia?
A jótállás (közismert nevén garancia) a vállalkozás felelősségvállalása azért, hogy az eladott termék hibátlanul működjön a jótállási idő alatt. Ez azt jelenti, hogy ha a termék meghibásodik a jótállási időn belül, akkor az eladónak vagy a gyártónak bizonyítania kell, hogy a hiba nem volt jelen a vásárláskor.
• Kötelező jótállás: Ez a jogszabályon alapul, és minden olyan termékre vonatkozik, amelyet meghatározott értékhatár felett vásároltak meg.
• Önkéntes (kiterjesztett) jótállás: A gyártók vagy eladók által vállalt plusz garancia, amely túlmutat a jogszabály által előírt időtartamon.
A jótállás időtartama alatt a vásárlónak csak a hibát kell bizonyítania, míg az eladónak kell igazolnia, hogy a hiba a vásárlást követően keletkezett. Ez kedvezőbb helyzetet teremt, mint a kellékszavatosság, ahol az első 6 hónapot követően a vásárlót terheli a bizonyítás.
Jótállási idő meghosszabbítása
A jótállási idő meghosszabbodhat az alábbi esetekben:
1. Javítási idő miatt:
Ha a termék hibás és azt javításra vissza kell küldeni, a jótállási idő meghosszabbodik azzal az időtartammal, amíg a vásárló a terméket nem tudta használni.
2. Nem javítható termékek esetében:
Ha a jótállási időn belül a termék nem javítható, a vállalkozásnak 8 napon belül gondoskodnia kell a termék cseréjéről. Ha a csere nem lehetséges, akkor a vállalkozás köteles a vételárat visszatéríteni.
3. Hosszabb javítási idő:
Ha a javítási idő meghaladja a 15 napot, a vállalkozás köteles tájékoztatni a vásárlót a várható időtartamról.
Elektronikus jótállási jegy
A jótállási jegyet elektronikus formában (emailben vagy letölthető dokumentumként) biztosítjuk vásárlóink számára. Ez a megoldás környezetbarát, egyszerűen hozzáférhető, és a jótállási idő végéig letölthető formában elérhető.
Márkáink jótállási ideje
A Sió Door Kaputechnika Kft. által forgalmazott termékek jótállási ideje gyártónként eltérhet, az alábbiak szerint:
• CAME kapunyitó szettek:
Akár 5 év garancia, a gyártói előírások és a karbantartási feltételek teljesítésével.(Csak az álltalunk szerelt termékre!)
• DITEC kapunyitó szettek:
Akár 5 év garancia, a gyártói előírások és a karbantartási feltételek teljesítésével. (Csak az álltalunk szerelt termékre!)
• Motorline Professional rendszerek:
2év garancia, a termék típusától és a karbantartási feltételek teljesítésétől függően.
• EuroDoor szekcionált garázskapuk:
5-10 év jótállás, a kapu típusától és használatától függően.
A részletes garanciális feltételeket a termékhez mellékelt dokumentumok tartalmazzák.
Garancia érvényét kizáró tényezők
A jótállás és garancia az alábbi esetekben nem érvényesíthető:
• A termék szakszerűtlen telepítése, használata vagy javítása.
• A vásárló nem végeztette el az éves karbantartást (ha azt a gyártó előírta).
• A termék elemi károk (pl. villámcsapás, vízkár) miatt sérült.
• A terméket harmadik fél jogosulatlanul javította vagy szétszerelte.
• A vásárló figyelmen kívül hagyta a gyártó használati útmutatóját.
Karbantartás fontossága
A garanciális feltételek betartásának fontos része a rendszeres karbantartás, amely a biztonságos működést is garantálja.
• Lakossági rendszerek: évente egyszer szükséges karbantartani.
• Ipari rendszerek: félévente javasolt karbantartani.
A karbantartás elmulasztása a garancia érvénytelenségét vonhatja maga után.
Kapcsolat garanciális ügyintézéshez
Ha bármilyen probléma merülne fel a termékkel kapcsolatban, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz az alábbi elérhetőségeken:
• Telefon: +36305855620
• Email: info@siodoor.hu , info@kaputech.hu
• Ügyfélszolgálati idő: Hétfőtől-Péntek reggel 08:00-18:00 -ig.
Célunk, hogy Ön a lehető legelégedettebb legyen a Sió Door Kaputechnika Kft. termékeivel és szolgáltatásaival. Minden garanciális igényt gyorsan, hatékonyan kezelünk, hogy termékeink hosszú távon szolgálják Önt.